090127

Träningen gick jätte bra! Jag är jätte nöjd med min prestation faktiskt ;) Vi hade jätte kul också, asså.. jag lovar er. Ni borde verkligen försöka er på Latinamerikans pardans, har dansat det den största delen av mitt liv och det är verkligen roligt!

Ska förklara lite, i genren Latin finns det 5 danser. Chacha, Samba, Rumba, Paso Doble och Jive. Om ni sett på let's dance är ni säkert också ganska bekanta med danserna. Min personliga favorit är nog Samba, för det är så mycket höfter och rytm och man kan verkligen känna brasiliens rytmer i hela kroppen. Det är underbart! Fast, chacha är också otroligt rolig..ojoj.. asså den speed'en som man har under hela dansen, och det är nog den mest rytmiska dansen av de alla. Men man kan ju inte, inte nämna Jive. Det är ju sååå kul, och så snabbt och hyper! Det är utan tvekan den mest konditionskrävande dansen av dem alla. Jätte jätte snabb dans verkligen!



Men nu ska jag hoppa in i duschen och sätta mig framför tvn med myskläder! Ha en trevlig kväll allesammans! :)

Kommentarer
Postat av: Makemefamouse

Tycker jive är det som e roligast, verkligen! Låter som du haft det kul, men dansa e kul. Jag var faktiskt och dansa idag men då dansade jag hiphop, vilket inte alls passade mig så det får nog bli modernt eller jazz hahaha det som jag brukar dansa... ha det =)

2009-01-27 @ 22:27:03
URL: http://mariaterling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om jag får välja dans så tycker jag nog att Samba är roligast, därefter, Rumba o sen Cha-cha =P



/ Olivér

2009-01-29 @ 20:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0