Amazon Kindle

Amazon Kindle 2

Hejhej! När jag åt så såg jag lite på Oprah, där hon visade denna underbara lilla makapär. Den heter "Amazon Kindle" och är en slags e-bokläsare. Det är som en liten dator, som du kan ladda ner bäcker och tidningar till för att inte behöva KÖPA alla bäckerna eller köpa alla tidningar och tex slösa papper på det. Du betalar för dem självklart, men de är billigare än i handeln, plus att du inte behöver lämna hemmet, träningen, flygplanet etc för att köpa nån av dem. "Our vision is every book, ever printed, in any language, all available in less than 60 seconds" sa skaparen Jeff Bezos och det verkar som att deras vision kommer att gå i uppfyllelse. Jag hoppas bara att den kommer till sverige för jag, som läser ganska mycket igen, orkar inte bära omkring på alla bäcker. TÄNK när ni åker på resa utomlands.. Alla bäcker ni tänkt ta med er, kan ni snabbt ladda ner (inom 60 sekunder) och ha med er i väskan. En annan otrolig sak är att i Kindle får det plats med över 400 böcker.. utan minneskort. Om man lägger i ett minneskort (som till kameran) så får det plats med 4000 böcker!!

Den är inte stor heller, som den kanske ser ut på skärmen. Den är ungefär lika bred som en vanlig pocketbok, den får alltså plats i handen och man kan läsa hur man vill.. ligga på sidan, hålla den framför sig eller vad som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0