10-Dans

Hejhej! Jag hann inte blogga när jag vaknade imorse för ja skulle duscha och massa grejer. Men jag är nu på väg till tävlingen Gothenburg Trophy, som är i Valhalla :)

Jag älskar verkligen tävlingar, allt som har med tävlingarna att göra också. Stressen i omklädningsrummen, alla översminkade donnor som verkligen tror att dom är bäst i världen, självklart finns det dom ödmjuka också men eftersom alla ser likadana ut så är det svårt att se skillnad. Lukten av den allt för använda brun-utan-sol-cremen som finns överallt, och självklart all dans. All otroligt bra utförda och verkligen intränade program som varje par har. Speciellt rolig är det självklart att se A-klassarna i alla olika danserna. ( det finns olika klasser i 10-dans ballroom där A-klass är den högsta och mest privielegade klassen)

Kan förklara snabbt lite om vad skillnad på latin och standard är (som tillsammans blir 10-dans, 5 latindanser och 5 standard danser). Latin är 5st latinamerikanska danser som dansas med korta klänningar av franskar, volanger eller bara helt enkelt glitter :) Standard är 5 danser som vi alla känner igen en aning, Tango, Vals, Quickstep, Foxtrott m.m och de dansas med långa vackra balklänningar, de också med glitter(stenar) väldigt ofta :)


Nu har jag inte tid att skriva mer, men jag bloggar kanske i mitten av tävlingen :) Ha en bra dag, och göteborgare borde åka och kolla på tävlingen ;) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0