Jobb!

Just det ja! Jag måste berätta för er om en sak.. Min kompis Steffanie jobbar på ett ställe som heter Pecos Grill & Bar och det är en otroligt grym restaurang med aas go lunchmat och middagsmat ( asså.. jätte jättegod) och så har jag och alex varit där ganska många gånger nu ( ca 4 eller 5 haha ) och så hade Steffanie berättat för sina kompisar på jobbet om mig, att jag är en utbytesstudent från Sverige m.m. och så hade hennes chef hört det.. Så undrade han om jag hade jobb eller någonting..och om jag kunde bartendra..och så ringde han mig och frågade om jag kunde komma in och bara "kolla" om jag kunde.. och så kunde jag det .. så jag fick ett jobb där haha.. Jätte otippat, speciellt eftersom jag inte ens söker jobb..så får jag typ det perfekta jobbet för mig.. en extra liten inkomst när jag är här, får umgås med Steffanie 2 dagar i veckan och jobba på min favoritrestaurang här i Texas.. MEN SJÄLVKLART SÅ TÄCKER INTE MITT VISUM DET, för det är ett "Studerande" visum.. som man inte får arbeta på.. = Jag kan inte bli anställd.. = SUCKS!

Det pajjade verkligen hela min dag när jag fick reda på det i fredags att jag inte FICK jobba här i USA... jag får studera och typ jobba som barnvakt m.m. men inte som en "anställd" person i ett företag eller liknande.. BUMMER eller hur?


Här har vi matsalsdelen av Pecos Grill&Bar



Här är baren där då jag skulle befinna mig OM jag fick jobba


Jaja..otur i turen kan man väl säga.. nu vet ni i alla fall! Pusss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad synd, men tur i oturen att ngn upplyste dig om den saken (eller du kanske hade koll på d)... Iaf... Hade ju kunnat gå rätt illa om du hade fått jobbet, men inte får lov att jobba där... Tror inte att det hade uppskattats att du hade jobbat utan greencard.

2009-08-10 @ 13:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0