090825

Hejhej! Sitter här och har trååkigt.. sux.. men jag lovade att berätta mer om mina dagar här i Texas.. :p så.. vart var jag? Cheesecake va?.. hm  just det ja. Dagen efter den härliga scrimmage och woodlandsgrejerna så var det söndag. Och söndag här nere i Usa, och speciellt i Texas betyder självklart kyrkan. Så vi vaknade upp runt 8 tiden eftersom vi skulle vara i kyrkan vid 10 tiden. Åkte till Baker Dozen för att hämta upp Jovanna, samt så tog vi våran frukost där, en croissant med ost och skinka för min del, mumsfilibabba verkligen!


I kyrkan var det ganska tråkigt måste jag erkänna, jag gillar verkligen deras kyrka och människorna i den, men ibland så blir det lite för mycket av det goda enligt mig. Pastorn är en riktigt bra talare och får igång en väldigt bra..men tja.. det är väl lite mer än vad jag är van vid haha. Efter kyrkan så åkte vi hem till huset och åt lite lunch m.m. runt 13.30 tiden, sedan tjatade vi till oss att åka och bada hemma hos memma och pappaw i några timmar. På vägen dit stannade vi på Sonic och köpte några av deras ootroligt goda drycker/drinkar. Jag tog en sonic apple slushie. Deras "drive in" är ganska rolig också.. våran i Sverige består ju av ett hus och så kör man ju runt det, beställa, betala, sedan få sin mat.. Här parkerar man i en liten ficka, trycker på en knapp och pratar in i automaten och betalar med kortet i en liten grej. Och så kommer dom ur med maten/dryckerna efter några sekunder :p as coolt haha..

 
Så var vi sedan på väg igen. Det var riktigt skönt att simma m.m. eftersom det var en otroligt varm dag och det tror jag nog att Jovanna tyckte också. Vi stannade där till klockan 17.30 och då åkte vi och lämnade av Jovanna hemma hos henne.


Det var i alla fall den söndagen :D Nu ska jag dra mig litee.. Pussar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0