090804

Hej bloggen! Jag vet att jag inte har skrivit på länge men tyvärr så har jag inte haft tillgång till internet sen den 29e ( alltså precis en vecka sedan) kommer som tur är ha internet nu i några dagar tror ja eftersom jag hänger med Alex till hennes jobb där det finns trådlöst ;) Klockan är här 15.10 just nu, jag och Alex sitter och bara småsnackar och skrattar åt lite olikheter och likheter oss emellan haha. Vi åt lunch för ca 2 timmar sedan och det var mitt första ohälsosamma mål här i Texas faktiskt ( tro det eller ej ) Det blev i alla fall Mcdonalds och ni anar inte hur förvånad jag blev när vi fick vår mat. Ni vet hur man säger att "everything is bigger in Texas".. det är liksom deras grej så att säga.. men herregud..


Ser ni den otroligt stora pommes fritten? Det är en "Mellan".. Den är typ dubbelt så stor som våran "Stora" i Sverige.. och ser ni drickan.. det är också en "Mellan" storlek..

Aa som ni kan se så är det lite skillnader.. haha

I alla fall.. När jag varit här i Texas så har det varit relativt bra. Jag måste nog erkänna att jag fick panik i början.. för som en tjej från Göteborg så är jag van att kunna ta mig överallt, när jag vill, hur jag vill.. med tillgång till internet i princip överallt. Jag var fast i huset de första dagarna på grund av att min bil inte hade kommit, när de andra jobbade ( = helt ensam i huset), det finns inget internet där ännu så det gjorde det hela mycket värre..och jag fick sådan galen hemlängtan så.. det finns bara inte.. Jag var helt förstörd i flera dagar..men nu är allt bättre, tack gode gud, och allt går bra. Jag och min "syster" Alex kommer grymt bra överens, precis som jag gör med resten av familjen och allt är bara riktigt bra. På dagarna är det ca 34 grader varmt och på natten ca 26 grader varmt :D Det är gött som ni kanske förstår ;)

Imorse så åkte hennes föräldrar bort för ca en vecka och därför så ska vi har fest ikväll :D ska bli riktigt kul och jag ser verkligen fram emot det. Men fest i sverige så fixar man sig ju " söt " och lite mer än casual men här så har tjejerna shorts, en söt liten topp m.m. medans jag gillar högklackat med en gullig feminin klänning.. hm kulturkrock? aja, jag vill behålla min stil så dom får helt enkelt vänja sig vid att jag kanske är lite mer "formal" än va de är :D Ska i alla fall bli e riktigt rolig kväll med go musik, skönt folk, och nya bekantskaper!

Nu ska jag kilaa, men ha en bra natt allesammans :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0