Veckan med spanjorerna!

Hallå igen, Nu hinner jag nog berätta lite om veckan som spanjorerna var här :)

Torsdag: De kom till Göteborg klokan 15.00 på ett ungefär. Då var den en ganska stor "reunion" och vi gick till Fröken Olssons på Östra Larmgatan och fikade med dem till ca 19 på kvällen. Sedan åkte de flesta hem för att låta spanjorerna vila och möta våra familjer :)

Fredag: Uppe med tuppen för mig och min spanjorska Cecilia, så när vi kom till skolan så skulle dom åka till Universeum medans vi hade lektioner :) Gymmade efter skolan och då var Cecilia och alla spanjorer och shoppade mitt i stan. På kvällen blev det att äta och dricka lite i stan vid 19.30, vid 21 drog vi vidare till ett café och mös. Senare på kvällen åkte jag, Lino och Frida (med våra spanjorer självklart) till en fest :) De va en trevlig fredag. Vi kom hem vid 3.30 :)

Lördag: Cecilia sov otroligt länge, vaknade vid halv två på dagen och då åkte hon till Göteborg medans jag pluggade nästan hela dagen (mycket att göra förstår ni, veckan innan lovet ). På kvällen så var jag och Frida bjudna på födelsedagsfest hos min underbara klasskompis Robin. Då var våra spanjorer på en tjejmiddag :) Träffade dem lite senare på natten och åkte till en tjej som heter Sofia och träffade andra spanjorer och fransmän ( som också var här i sverige på utbytesresa med vår skola ) Vi blev sedan hämtade av min pappa vid 2.30 tiden :)

Söndag: Min spanjorska vaknade sent, som vanligt haha, och på dagen var hon och shoppade ännu en gång, fast här i Kungsbacka(där jag bor). Sedan på kvällen så träffades vi, de flesta svenskarna med spanjorer, på cafét Sense på Östra Larmgatan och satt och mös till ca 20, sedan bar det hemmåt :)

Måndag: Upp med tuppen för skolan. Spanjorerna åkte till Marstrand under dagen och jag hade lång dag, ( till 15.10 och sedan gymmet till ca 17.00 ) Jag kommer inte på vad vi gjorde på måndagskvällen tyvärr haha!

Tisdag: Tidigt upp som vanligt. Idag blev det för spanjorerna att åka till Torslanda för att kolla in Volvofabriken. Hahah sicket resemål va ;) Ja.. där hade dom nog väldigt roligt! Jag var i skolan och sedan efter skolan drog vi till Slottskogen och kollade in pingviner, älgar m.m Sedan ville Cecilia stanna kvar och kolla på kläder medans jag åkte hem och åt, och sedan tränade. Kvällen spenderades på StarBowling vid Odinsplatsen och vi åkte hem vid 20.15 tiden :)

Onsdag: Så hade spanjorerna "idrottsdag" med en annan klass på vår skola. Efter skolan så skyndade vi oss hem så att hon fick packat lite eftersom vi skulle vara borta hela kvällen på middag och lite mys :) Avskedsmiddagen började vid 18 och så drog vi till ett café och rökte lite vattenpipa allesammans samlade och vi blev hämtade av min goa mami klockan 23.50 :) När vi kom hem somnade jag nästan med kläderna på, så trött som jag var :p

Torsdag: Morgonen blev det att bara packa ihop de smågrejer som hon inte redan hade packat och åka till skolan med resväskan. Klockan 11.45 hämtade vi upp dom på skolan och åkte med dom till Göteborgs Centralstation, där tog de bussen till Landvetter :)

Oj, det tog lite tid haha. Men nu vet ni i alla fall vad jag har haft för mig de senaste o-uppdaterade dagarna ;) Puss och kram! Ha en jättemysig kväll

Kommentarer
Postat av: Sara

Danke, lite tips på vad vi kan göra med schweizarna där ju. :)

2009-04-02 @ 20:23:23
URL: http://sarahagglof.blogg.se/
Postat av: Frida

måndagkväll var laserdome night haha

2009-04-02 @ 23:50:50
Postat av: Jagheterintesune

Fin blogg du har, ska vi följa varandra via bloglovin? :) Kram

2009-04-04 @ 23:37:12
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0